Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

Sapindus Mukorossi.

Soap nut στη διεθνή, Reetha στα Hindi, είναι ο καρπός του δέντρου Sapindus Mukorossi. Ο καρπός με τον ιδιαίτερο φλοιό, πλούσιο σε σαπωνίνες. Στην Ινδία και στο Νεπάλ, χρησιμοποιείται από αιώνων στο πλύσιμο, στη μπουγάδα, στο καθάρισμα, με ιδιότητες παραπλήσιες των σαπουνιών μας.

Προτείνεται ως φιλικός προς το περιβάλλον, αφού είναι φυσικός και η παραγωγή του σημαίνει απλώς την επιμελή δενδροκαλλιέργεια. Ως αβλαβής και αποτελεσματικός για τον καθαρισμό υφασμάτων, απαλός για ευαίσθητες επιδερμίδες, πλήρως βιοαποικοδομήσιμος και οικονομικότερος από τα κοινά απορρυπαντικά. Λέγονται τόσα καλά, που αναρωτιέμαι πώς δεν βρίσκεται στα κεντρικά ράφια των μαζικών παντοπωλείων.

Ίσως σε γεωπόνους πρέπει να ρωτήσω για να μου δώσουν σπόρους και οδηγίες φυτέματος. Εννέα χρόνια ωστόσο, μαθαίνω ότι χρειάζεται ένα νέο δέντρο για να δώσει τους πρώτους καρπούς του. Και με την προϋπόθεση ότι θα τηρούνται συνθήκες εδάφους, υγρασίας και θερμοκρασίας αντίστοιχες της βόρειας Ινδίας.

Κι εγώ που πίστευα ότι τα πρώτα μου σαπούνια θα καταγράφονταν ως ένα κάπως σπάνιο κατόρθωμα στη χρυσή λίστα μου. Ενώ ο καρπός της φιλοδοξίας μου κρέμεται ήδη επί αιώνες φρέσκος φρέσκος στα δέντρα της μισής περίπου ανθρωπότητας. Τι να πω, ένα κουκούτσι θέλω κι εννέα χρόνια σιωπή...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου